Jaké audiovizuální inovace nás čekají v retailu

Amsterdamský veletrh Integrated Systems Europe (ISE) je vitrínou technologií, které slouží ke zlepšení zážitku koncového uživatele. Pro retail marketing je zajímavý minimálně ze dvou důvodů. Za prvé, jsou zde prezentovány nové audiovizuální technologie, které ukazují směr digitální komunikace i v maloobchodních řetězcích. Za druhé, návštěvníci si udělají představu o tom, jaké audiovizuální technologie se v retailu masivně využívají na globálních trzích a získávají v retailu větší prostor.

Na veletrhu ISE se prezentovala celá plejáda firem řadou zajímavých a mnohdy i užitečných novinek. Zaměříme se na ty technologie, které nás zaujaly nejvíce a které by se brzy mohly objevit i v retailu.

V první řadě to jsou dotykové senzory za výlohou: návštěvník se dotkne výlohy a senzory předají signál počítači umístěnému až 15 cm od ní. Díky tomu si návštěvník snadno může prohlédnout celý katalog výrobků nebo provést celý nákup, aniž by musel vstoupit do obchodu. Přitom se senzory snadno instalují, jsou citlivé na dotyk a neměly by stát o mnoho více než dotykové fólie.

Další zajímavou novinkou jsou úzké transparentní OLED displeje, které slouží k efektní prezentaci do výlohy obchodu. Můžete na nich promítat libovolný digitální obsah a zároveň máte jistotu, že na rozdíl od fólií se zpětnou projekcí necloní výhled do prodejny.

Potěšilo nás, že se na veletrhu objevili i výrobci 10″ a 15″ počítačů Windows „All-in-one“, u nichž je veškerý hardware zabudovaný do monitoru, takže zaberou málo místa. Na trhu zatím nemají velkou konkurenci.

Velkou radost nám udělaly novinky v oblasti stabilních robustních technologií schopných rozpoznat věk a pohlaví nakupujícího. Díky nim budete schopni přesněji analyzovat, kdo navštěvuje váš obchod, a přizpůsobit tomu nabídku. Ještě donedávna byla tato technologie jako paní Colombová: všichni o ní mluvili, ale nikdo ji neviděl (funkční). Pravdou je, že jsme se o její vývoj kdysi pokoušeli i my v Ki-Wi Digital, ale nakonec jsme se ho rozhodli
přenechat povolanějším.

Nevíme, zda to je pouze módní výstřelek, nebo trend, nicméně každý druhý výrobce displejů začíná vyrábět LCD monitory s vestavěným čipem. Takto implementovaný systém ovládá základní funkce: přehrávání obrázků, videí a surfování na internetu. Vyhovovat může pouze nenáročným klientům, kteří chtějí ušetřit za externí PC a nepotřebují na displejích zobrazovat PowerPoint či PDF prezentace a TV vysílání.

 

Na letošním ISE zabralo odvětví digital signage (systém digitálních zobrazovacích zařízení ve veřejně přístupných prostorách) celý pavilon a odvětví audiovizuálních technologií dokonce dva. Z veletrhu jsme nabyli dojmu, že LCD či OLED displeje, dotykové monitory a tablety, videostěny, transparentní displeje, digital signage software, systémy pro rozpoznávání pohlaví a věku a další podobné technologie se v retailu zabydlují dobře, často a úspěšně. Veškerý hardware je rok od roku tenčí a výkonnější.

Poslední veletrh ISE navštívilo přes 68 tisíc lidí. Už se těšíme na příští ročník. A pokud bude větší než letošní, místo jednodenního maratonu absolvujeme dvoudenní.

Zpět na výpis novinek

Nahoru