Co nás čeká v retailu

Počátkem loňského podzimu zveřejnila renomovaná poradenská společnost Gartner top 10 trendů, kterými se digitální budoucnost v retailu bude zřejmě v nejbližší době ubírat. Jednou z predikcí je častější výskyt tzv. digitálních asistentů provázející zákazníky při nákupu v místě prodeje. S tímto jevem se můžeme v maloobchodech setkávat již dnes. Může jít o využívání kiosků či zrcadel s rozšířenou (augmented) realitou.

Ke konci roku 2018 se vyspělost tzv. digitálních asistentů údajně dostane na úroveň, kdy budou při nákupu schopni rozpoznat obličeje a hlasy nakupujících napříč prodejními kanály i partnerskými prodejnami a prodavač bude mít k dispozici informace o zákazníkově vkusu a preferencích.

Dobrým příkladem může být nákup oblečení s pomocí digitálního asistenta zabudovaného v zrcadle, který nakupujícímu umožní vyzkoušet si rychle a pohodlně různé oděvy a kombinovat jejich druhy a barvy. Tato inovace ušetří zákazníkovi čas a také pomůže při výběru co mu sluší a co se k čemu hodí.

024-5-200x138

Další a již vůbec ne tak futuristickou novinkou je rozšíření levných a malých mini PC, které zcela nahradí USB flash disky zapojené do displejů pro přehrávání obsahu i zvuku. Tyto mini PC umožní udělat z jakéhokoli displeje počítač a vzdáleně jej tak řídit a plánovat jeho obsah. Taková zařízení jsou již dnes mezi řešeními Ki-Wi pro retail.

Zpět na výpis novinek

Nahoru